Завершився перший етап україно-польської резиденції «Фундація»
Фундація замислювалася кураторами Настею Хлестовой і Антоном Ткаченко та організаторами Фондом Союзу поляків м.Києва як цілорічна резиденція для художників, що займаються сучасним мистецтвом. В рамках проекту, кожна пара учасників проводила від 10 до 14 днів у Комплексі шкіл агробізнесу ім. М. Ратая.
Мета резиденції - змінити ставлення до українців і українського мистецтва в світі загалом, і в Польщі зокрема. Для європейця українець і Україна - поняття, не пов'язані з сучасним мистецтвом, далекі не тільки від художнього, а й від культурного світу. Для створення бренду молодого сучасного українського мистецтва і його популяризації і створена резиденція Фундація. Крім того, важливим завданням резиденції є створення образу культурного і різнобічного українця як такого, а один із її напрямів - уявити сучасне мистецтво України в європейському контексті.
У подальших планах Фундації - літній «кураторський заїзд», під час якого 10 художників і куратори - група VIDSOTOK (Антон Ткаченко і Настя Хлестова) працюватимуть над створенням фінального виставкового проекту. Резиденція завершиться виставкою, в якій візьмуть участь всі художники, які працювали в Фундації протягом року. Після цього, фінальний проект буде виставлений на різних майданчиках Польщі та України.
Тема першої Фундації - «Будинок в тисячу поверхів. Погляд спостерігача ».
З концепції проекту:
«Будинок в тисячу поверхів» - фантастичний роман-антиутопія чеського письменника Яна Вайсса, вперше виданий в 1929. році. Книга стала спробою поглянути на суспільство того часу з боку. По суті, "погляд зі сторони" і є головним героєм книги. Він розвивається, змінюється і завдяки йому вибудовується сюжет.
Саме завдяки можливості подивитися на речі з позиції відстороненого спостерігача робить світ книги Вайсса настільки схожим на світ мистецтва.
Якщо розглядати мистецтво в цілому, то в усі часи художники займалися двома речами: спочатку спостерігали, а потім рефлексували. Звичайно, в різні епохи об'єктами спостереження ставали різні речі: природа, людина, суспільство, саме мистецтво. Ми пропонуємо художникам подібно герою книги, потрапити в простір штучно закрите від світу і стати простим спостерігачам. І поміркувати на тему погляду з боку.